Ako zistiť nové kľúčové slová, na ktoré sa web zobrazuje? Data Studio šablóna

Rýchly odkaz: Data Studio šablóna pre získanie nových fráz.

Frázy, ktoré užívatelia vyhľadávajú, sa v čase menia. Často sa web zobrazuje aj na kľúčové slová, ktoré sa nenachádzajú v analýze kľúčových slov. S pomocou nižšie uvedenej Data Studio šablóny, môžete jednoducho odhaliť nové frázy, na ktoré sa váš web zobrazuje. A optimalizovať na ne obsah webu.

Ako vyzerá výsledok?

Ukážka pre porovnávač cien Pricemania, v čase Korona krízy, marec 2020:

Nové kľúčové slová pre Pricemania počas korona vírusu

Celkovo sa web zobrazil na viac než 50 000 nových kľúčových slov, pričom ľudia reálne klikni na viac než 3 000 nových fráz.

Ako na to?

Zvládnete to rýchlo, ak poznáte Data Studio, máte do 5 minút hotovo. Začiatočníkom to potrvá o niečo dlhšie. 

Využitie Data Studio šablóny

  1. Prihláste sa do svojho Google účtu, otvorte tento Data Studio report a skopírujte ho k sebe kliknutím na ikonu pre kópiu: 
    Data studio report - skopírovať
  2. Dostanete výzvu na pripojenie nového dátového zdroja. Vyberte „New Data Source“ a „Create new data source“:
    Data studio pripojenie reportu
    V zozname konektorov nájdite „Search Console“ a tam si vyberte svoj web, v sekcii „Tables“ zvoľte „URL impression“ a kliknite na tlačidlo „Connect“:
    Data studio napojenie Search console
    Nakoniec stačí kliknúť v pravom hornom roku na tlačidlo „Add to report“ a napojenie je hotové.
  3. V základnom nastavení sa zobrazujú kľúčové slová, ktoré boli zobrazené od 1.3. 2020 do 22.4.2020 a porovnávajú sa s predchádzajúcim rokom (apríl 2019 – február 2020). Rozsah dátumov môžete upraviť v edit móde nasledovne:
    Úprava dátumov v Data Studiu

Teraz by ste mali vidieť v tabuľke všetky potrebné dáta. Avšak Google Data Studio ich neumožňuje filtrovať ako potrebujeme. Ešte si ich treba exportovať do Excelu alebo do Google Sheets.

Spracovanie dát do Excelu / Google Sheets

  1. Dáta z tabuľky exportujte do Excelu:
    export data studio reportu do excelu
  2. V Exceli si upravte dáta tak, aby sa zobrazovali pekne v tabuľke:
    import do excelu
  3. A na záver si stačí vyfiltrovať položky, kde chýba rozdiel v impresiách oproti minulému roku. Vďaka tomu zobrazíte frázy, na ktoré sa web za posledný rok vôbec nezobrazil:
    Excel filter

Zvládli ste to? Skvelé, získali ste zoznam nových fráz, na ktoré sa váš web zobrazuje. Môžete sa pustiť do optimalizácie na ne :).

Ak sa to nepodarilo, napíšte nám do komentárov, prosím. Postup nemusí byť pre mnohých zrozumiteľne napísaný. 

Rýchly odkaz: Data Studio šablóna pre získanie nových fráz.

11 rokov skúseností do vášho e-mailu

Chcete dostávať spoľahlivé SEO tipy a privátne know-how z našich tímových porád? Stačí ak vyplníte e-mail a prihlásite sa k odberu.

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.