SEO novinky – november 2023

November bol v SEO svete opäť bohatý na dôležité zmeny. Google po necelom mesiaci dokončil ďalší core update. Okrem toho sme pozorovali zmenu v algoritmoch Seznamu. V Google Search Console pribudol nový robots.txt report. Toto a ďalšie užitočné novinky a informácie nájdete v našom novom článku. 

O čom sa dočítate?

Novembrový core update bol dokončený

Podobné aktualizácie Google zvykne vydávať cca každé tri mesiace, preto ste určite ďalšiu aktualizáciu tak skoro nečakali. Ale áno, po októbrovej aktualizácií prišla ďalšia a trvala necelých 26 dní – do 28.novembra.

V blogovom príspevku Centra vyhľadávania Google s otázkami a odpoveďami ohľadom aktualizácií vyhľadávania Google, Liaison Danny Sullivan vysvetľuje, prečo došlo tak skoro k ďalšej aktualizácií: „Máme rôzne systémy, ktoré sú považované za kľúčové pre náš proces hodnotenia; základná aktualizácia tohto mesiaca zahŕňa vylepšenie iného základného systému ako minulý mesiac“.

Barry Schwartz oznámil, že vplyv aktualizácie sa zdá byť dôležitý na základe správ na sociálnych sietí a diskusných fórach:

Volatilita sa upokojila  8. novembra a hoci aktualizácia prebiehala až do konca novembra, zdá sa, že k hlavným zmenám došlo počas prvého týždňa.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-november-2023-core-update-released-434123

Výraznejšia zmena v algoritmoch Seznamu?

Keď Dušan Janovský zverejní na Twitteri “Yuhů”, obvykle sa vo vyhľadávaní Seznamu niečo deje.

Túto správu napísal aj 23.11.:

O deň neskôr zachytil Collabim výrazný výkyv v pozíciach:

Collabim vyvoj

Graf ukazuje, že cez 5,5% fráz zmenilo svoje pozície o 30 a viac priečok.

Google vydal novú aktualizáciu recenzií

Ide v poradí už o tretiu a pravdepodobne aj o poslednú aktualizáciu recenzií v tomto roku. 

Google uviedol, že vzhľadom na to, že sa recenzný systém neustále zlepšuje, nebude už pravidelne informovať o vylepšeniach tohto systému. Pripomíname, že táto aktualizácia stále ovplyvňuje jazyky: angličtinu, španielčinu, nemčinu, francúzštinu, taliančinu, vietnamčinu, indonézštinu, ruštinu, holandčinu, portugalčinu, poľštinu.

V Google Search Console pribudol nový robots.txt report

Google oznámil, že ruší pôvodný nástroj na testovanie robots.txt a tento bude k dispozícii už iba do 12.12.2023.

Ako náhrada pôvodného robots.txt testera v Google Search Console pribudol nový robots.txt report, v ktorom môžete:

1. Požiadať o opätovné prehľadávanie súboru robots.txt

2. Sledovať chyby a upozornenia na Googlom nepodporované príkazy

3. Sledovať verzie robots.txt, ktoré Google eviduje ku konkrétnemu dátumu crawlovania (veľmi užitočné v prípade potreby analýzy)

4. A to všetko aj pre subdomény – max 20 (ak máte GSC overenú pomocou DNS)

S pôvodným robots.txt testerom, zdá sa, nateraz zaniká aj možnosť testovať pravidlá zadefinované v robots.txt priamo v rozhraní Googlu. Takáto možnosť aktuálne v novom robots.txt reporte neexistuje a Google nás odkazuje na URL inspection tool, prípadne nástroje tretích strán.

Testovanie robots.txt

Viac podrobností k robots.txt reportu, nájdete v Search Console Help centre.

Nová aktualizácia kritérií hodnotenia kvality vyhľadávania

Od 16. novembra Google aktualizoval  kritériá hodnotenia kvality vyhľadávania. Používajú ich tzv. “hodnotitelia Googlu”, ktorí vyhodnocujú kvalitu výsledkoch. Získané dáta slúžia na zlepšenie algoritmov. 

Pridali viac usmernení pre rôzne druhy webových stránok, príklady vrátane novších formátov obsahu, ako sú krátke videá. Odstránili zastarané, zbytočné príklady a rozšírili usmernenie pre hodnotenie fór a diskusných stránok.

Na jednu z najvýraznejších zmien upozornil Cyrus Shepard na Twitteri:

Google po októbrovom update opravil problém so zobrazovaním webových stránok v sekcii Google Discover

Súčasťou októbrového core update bol žiaľ aj bug, kvôli ktorému mohli prísť niektoré weby o návštevnosť z Google Discover. V stredu  1. novembra Google informoval, že chybu opravil.

Októbrový update sa zameriaval na primárne algoritmy vyhľadávania Google s cieľom zvýšiť viditeľnosť dôveryhodného obsahu a znížiť pozície stránok s nízkou kvalitou obsahu.

Na Twitteri nájdete príklady viacerých webov s veľmi negatívnym vývojom. Google je občas nepredvídateľný.

Google sa zaoberá správami o klesajúcej návštevnosti po aktualizáciách a chybe v sekcii Discover

Jednotlivé aktualizácie často prinesú nárast alebo pokles návštevnosti určitých webových stránok. Avšak po najnovších úpravách a možných chybách v Discover si publisheri všimli nevídaný pokles návštevnosti webov a ich viditeľnosti vo vyhľadávaní Google.

Správy z rôznych zdrojov naznačujú dramatické dôsledky týchto zmien, pričom niektoré stránky zažívajú drastické zníženie kliknutí. V niektorých prípadoch dokonca až z miliónov na nulu a to len cez jednu noc.

Lily Ray, 17. novembra zverejnila znepokojujúce štatistiky  odhaľujúce, že mnohí publisheri sledujú, ako sa ich návštevnosť za menej ako tri mesiace prudko znižuje:

Majitelia webov prejavili pocit zúfalstva a frustrácie. Po rokoch tvrdej práce mnohé webové stránky utrpeli významné straty, najprv zmizli z Google News a neskôr z Discover.

Nedávno sme našli chybu v Discover, ktorú sme opravili. Môže sa stať, že objavíme ďalšiu chybu. Alternatívne by sme mohli nájsť spôsoby, ako lepšie nastaviť naše systémy. Ale nič z toho nezaručuje, že sa stránka vráti k stavu, v ktorom sa nachádzala pred spustením aktualizácie.„, uviedol Google.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-investigating-reports-of-declining-traffic-after-updates-discover-bug/501809/

Chyba v hláseniach Google Search Console v sekcii “prostredie” (experience) 

Google potvrdil chybu v hláseniach Google Search Console, ktorá ovplyvňuje správy o skúsenostiach a vylepšeniach webov, ako je kvalita, mobilná použiteľnosť, HTTPS a AMP. 

Táto chyba spôsobuje pokles počtu platných URL adries. Podľa Google ide len o chybu vo funkcii hlásenia, ktorá neovplyvňuje samotné fungovanie webov ani ich poradie vo vyhľadávaní. Google na tom pracuje a plánuje chybu opraviť. Majitelia webov sa nemusia obávať, pretože táto chyba nemá vplyv na ich webovú viditeľnosť ani poradie vo výsledkoch vyhľadávania.

Aktualizovanie prehľadu “kvalita stránky” v Google Search Console

Aktuálne report poskytuje viac informácií a odkazov na rovnaké reporty. „Report “kvalita stránky” v Google Search Console sa mení, aby pomohol majiteľom stránok celistvo uvažovať o skúsenosti so stránkami ako o súčasti procesu tvorby obsahu,“ uviedol Google.

Upravený report vyzerá približne takto:

Zdroj: https://searchengineland.com/google-page-experience-report-updated-in-search-console-434401

Lokálny panel vo výsledkoch vyhľadávania v SERPe testuje nové rozloženie recenzií

Google skúša nový spôsob zobrazenia recenzií pri lokálnych výsledkoch vyhľadávania. Namiesto toho, aby sa recenzie otvárali v novom okne nad výsledkami, Google nás prevedie na prehľad recenzií v karte.

Táto karta zrejme nie  je úplne nová. Novinkou je, že sa objavuje po tom, ako klikneme na odkaz „recenzie“ v lokálnom paneli.

Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-search-reviews-layout-for-local-panel-36337.html

Google predstavil funkciu “Poznámky” na pridávanie komentárov od používateľov do výsledkov vyhľadávania

Google spustil experimentálnu funkciu prostredníctvom Search Labs s názvom Poznámky. Poznámky umožňujú používateľom prezerať si a zanechať komentáre k výsledkom vyhľadávania a k článkom.

Ako to funguje?

Používatelia, ktorí sa rozhodnú zapojiť cez Search Labs od Googlu, uvidia tlačidlo „Poznámky“ pod určitými výsledkami vyhľadávania a článkami v aplikácii Google.

Môžu tiež vytvoriť vlastné poznámky a zdieľať svoje skúsenosti so svetom”, povedal Brad Kellett, vedúci inžinier pre vyhľadávanie v spoločnosti Google.

Poznámky môžu obsahovať napríklad text, fotografie, nálepky a mnoho ďalších prvkov. 

Google zdôraznil, že bezpečnosť a kvalita obsahu sú kľúčovými prioritami pre funkciu Poznámok. Zatiaľ to ostáva v experimentálnej beta verzií, kým spoločnosť nezíska viac informácií a nezistí, čo najlepšie funguje pre používateľov. Google tiež sľúbil, že v budúcnosti bude aktívne skúmať spôsoby, ako poskytnúť majiteľom webov informácie o poznámkach v ich obsahu.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-launches-notes-to-add-user-comments-in-search-results/501414/

Google rozširuje svoje AI funkcie v SGE, čo zvýši viditeľnosť produktov a konverzií.

Google rozširuje funkcie v SGE, ktoré by mali zvýšiť viditeľnosť produktov a konverzií. Nové funkcie zahŕňajú kategórie pre nákupy počas sviatkov, generovanie obrázkov pre nákupy oblečenia a rozšírenie virtuálneho vyskúšania oblečenia. 

Tieto aktualizácie poskytujú značkám nové možnosti na zlepšenie produktovej viditeľnosti a smerovanie záujmu zákazníkov k nákupom. Od decembra bude možné generovať obrázky pre vyhľadávanie oblečenia na mobilných zariadeniach v USA. Funkcia virtuálneho vyskúšania oblečenia sa rozširuje o pánsky sortiment. Julie Black, riaditeľka produktu pre nákupy, opísala SGE ako skvelý nástroj na objavovanie nákupných možností. Google plánuje experimentovať a zlepšovať tieto funkcie pre širšie publikum.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-new-ai-tools-product-visibility-conversions-434706

Ďakujeme, že sa spolu s nami zaujímate o čerstvé informácie zo sveta SEO. Veríme, že aj tieto novinky boli pre vás zaujímavé a užitočné. Pokiaľ nechcete, aby vám niečo uniklo, odporúčame prihlásiť sa do newslettra nižšie ↓

 

Získajte praktické SEO tipy pre zvýšenie zisku

✔ Overené tipy z 13-ročnej praxe ✔ Praktické návody ✔ Automatizácie šetriace hodiny

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.