SEO zraz 2020: 7 dôležitých posolstiev pre marketérov

Konferencie sú výbornou príležitosťou na inšpiráciu. Snažím sa porozumieť, ako premýšľajú ďalší profesionáli. Vnímam ich prístup k práci, postupy a zamýšľam sa, ako zlepšiť tie naše. V tomto ohľade bol SEO zraz perfektný. Toľko expertov zo zahraničia sa u nás ešte nestretlo.

V zhrnutí sa zameriam na niekoľko výrokov prednášajúcich. A posolstvá, ktoré z nich plynú. Niektoré z nich možno prednášajúci ani nezamýšľali predať ďalej, no vo mne vyvolali myšlienky, ako môžeme aj my v Spotibo posunúť SEO procesy ešte o kúsok ďalej. 

1. Fili Wiese: Za posledný rok bolo vydaných cez 3000 aktualizácií Google Algoritmu.

Posolstvo: Nemá veľký význam (pre dlhodobé projekty) hľadať rôzne kľučky a skratky ako získať lepšie pozície. Zamýšľať sa, ktorý faktor je zrovna silnejší, vymýšľať zložité kombinácie v link buildingu alebo špekulovať či uškodí výmena odkazov a podobne. 

Sú to všetko len zábavky, s ktorými sa môžeme hrať alebo o nich hodiny filozofovať pri poháriku.

Utvrdil som sa v tom, že z dlhodobého hľadiska sa treba sústrediť na podstatu: 

  • Mať lepšie odpovede pre užívateľov než ostatní, 
  • mať obsah prístupný pre vyhľadávače a 
  • získavať odkazy, ktoré potvrdia, že je web naozaj najlepší. 

2. Pavel Ungr: Pokiaľ nemáte popredné pozície, nemá zmysel optimalizovať snippet pre lepšiu mieru prekliku. 

Posolstvo: Je veľmi dôležité uvažovať nad tým, aký konkrétny dopad aktivity môžu mať. Na čo vplývajú. Či majú dopad na rast pozícií, na mieru prekliku a podobne. Tiež netreba zabúdať na to, že kým nie je potvrdený prínos návštevnosti z vyhľadávačov (hoci aj cez PPC), môže byť chybou investovať do SEO.

3. Mihai Vinatoru: Podchyťte užívateľa Googlu ešte v začiatku nákupného procesu. Ovplyvnite jeho perzonalizované vyhľadávanie a získate výhodu oproti ostatným. 

Posolstvo: Vnímanie, že treba pokrývať len frázy, ktoré nosia peniaze, je krátkozraké. Treba vnímať užívateľskú potrebu a fungovanie vyhľadávačov komplexne. 

4. Tibor Peták: (Klasifikačná) analýza kľúčových je ako card sorting, len postavená na rozsiahlych dátach.

Posolstvo: O presnosti tohto prirovnania by sme mohli polemizovať, no podstata je jasná. Analýza kľúčových slov je užívateľský výskum postavený na tisícoch či miliónoch vyhľadávajúcich. 

Tieto dáta nie sú zásadné len pre SEO, ale výrazne pomôžu aj v návrhu či zlepšení webu. Je to zdroj dát, s ktorým by mali UX špecialisti bežne pracovať a vyžadovať ho.

5. Mikuláš Prokop: Jedna fráza môže riešiť rôzne potreby užívateľov. A v rôznom čase sa to môže meniť. 

Posolstvo: SEO nekončí v momente, keď užívateľ navštívi náš web. Mali by sme dbať na to, aby náš výsledok skutočne vyriešil problém či potrebu užívateľa. Mali by sme sa zamýšľať, či sa dostal na vhodnú stránku a či sa dokáže dostať k odpovedi, ktorú hľadá. 

6. Zdeněk Dvořák (Linki): Odkazy nezískavate od webov, ale od ľudí. Zistite ich motivácie prečo web budujú a pomôžte im ich (za odkaz) napĺňať.

Posolstvo: Len ten, kto si uvedomí túto podstatu, môže byť špičkovým link builderom. Na tomto stojí link building.

7. Alexandra Tachalová: Nikdy som nekúpila žiadny odkaz.

Posolstvo: To je až neuveriteľné :). Pre slovenský a český trh je to možno utópia. Ale ide to. Ide to aj u nás a je to často efektívnejšie než nákup odkazov. Len treba trochu posunúť svoje myslenie smerom, ktorý naznačil Zdeněk v predchádzajúcom bode. 

 

Ak vás zaujímajú detaily a recenzie jednotlivých prednášok, pozrite na niektoré zo zhrnutí:

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.