Zimné SEO novinky

Aj v zime 2024 sa v SEO deje kopec zaujímavých vecí. Seznam už dlhšie pracuje s hodnotením „aura“. Ako funguje? V Google kladú ešte väčší dôraz na kvalitu recenzií, ale nastávajú aj zmeny vo výsledkoch lokálneho vyhľadávania. Zmien je však oveľa viac. Čítajte v SEO novinkách.

V zimných novinkách sa dočítate: 

Prajeme príjemné čítanie! 

Novinka od Seznamu v službe Newsfeed

Od roku 2023 má každý web v Newsfeede svoju vlastnú „auru“. Ako funguje skóre hodnotenia kvality obsahu tzv. aura, sme vám bližšie priblížili ešte  v júnových SEO novinkách.

Doteraz bola táto aura reprezentovaná jedným číslom, ktorým bol percentil úspešnosti webu vo feede. Pôvodne bola aura vyjadrená číslom na škále od 0 (najhoršie) do 1 (najlepšie). Novinka spočíva v tom, že po novom bude percentil aury vyjadrený hodnotou od 0 do 100 %, čo má za účel lepšie porozumieť významu hodnotenia. 

Percentil 100 % znamená, že web je lepší ako všetky ostatné. Hodnota okolo 50 % označuje priemerný výkon, zatiaľ čo percentil blízko k nule signalizuje nižšiu kvalitu v porovnaní s ostatnými.

Takéto hodnotenie kvality berie do úvahy rôznorodé typy webov a zohľadňuje kritériá ako originalita obsahu, dodržiavanie novinárskych štandardov a odstránenie clickbaitu. Tieto úpravy majú za cieľ zlepšiť prehľadnosť a hodnotenie stránok v Newsfeede.

Zdroj: https://blog.seznam.cz/2023/12/aura-webu-v-newsfeedu-nove-se-krome-srovnani-s-ostatnimi-ukaze-i-skore-kvality/

Neoficiálne aktualizácie algoritmu Google

Napriek tomu, že neexistujú žiadne oficiálne vyhlásenia o januárových aktualizáciách, na začiatku a konci tohto mesiaca sa výrazne menili výsledky vyhľadávania Google. Na tieto zmeny upozornil Barry Schwartz 5. a 6. januára, 9. a 10. januára a 23. a 24. januára.

Barry tiež zaznamenal neobvyklý trend, pri ktorom určité webové stránky vypadávali z prvého miesta vo vyhľadávaní počas víkendov a v pondelok sa znova objavili. Dňa 22. januára Google potvrdil, že v niektorých prípadoch ide o chybu. Barry hovorí o výskume Tomasza Rudzkiho, ktorý naznačuje, že zmeny v hodnotení počas víkendov postihli domény s najvyššími úrovňami ako sú .consultancy, .care, .club, .info, .energy a ďalšie.

graf - neoficiálne výsledky Google algoritmu

Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-ranking-teetering-in-out-over-weekends-36749.html

Aktualizácia recenzií Google z novembra 2023 

Aktualizácia recenzií začala 8. novembera 2023 a bola oznámená prostredníctvom príspevku na X cez účet, ktorý patrí Google Search Central. Trvala celkovo 29 dní.

Systém recenzií, predtým známy ako systém produktových recenzií, bol prvýkrát spustený v decembri 2021 a bol navrhnutý tak, aby bola odmenená vysoká kvalita recenzcií. 

Danny Sullivan, zástupca Google pre vyhľadávanie hovorí, že aktualizácia recenzií v novemberi 2023 patrí medzi posledné, ktoré Google oznámi, pretože zlepšenia budú odteraz prebiehať neustále a pravidelne.

Blogy s produktovými recenziami vrátane recenzií na zľavy počas Black friday mohli mať obavy z tejto aktualizácie. Zdá sa však, že hlavný vplyv aktualizácie sa udial v 4 dňoch po jej oznámení. Oznámenie tejto aktualizácie mohlo byť pozastavené počas dňa vďakyvzdania.

Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-november-2023-reviews-update-done-36523.html,
https://www.seroundtable.com/google-search-results-super-volatile-36530.html

Zmeny vo Webmaster Tools na Sezname

Seznam Webmaster slúži ako prostriedok na komunikáciu medzi vyhľadávačom a správcom webových stránok. 

Zdeněk Dvořák na sociálnej sieti X upozornil, že je možné vidieť prechádzaný zdrojový HTML kód aj robotom Seznamu:

Po prihlásení na reporter.seznam.cz, môžete aj vy otestovať svoju webovú stránku.

Zmeny vo výsledkoch lokálneho vyhľadávania pre Európu

Google v príspevku na blogu The Keyword oznámil úpravy vo výsledkoch vyhľadávania pre Európu v súvislosti s novými pravidlami stanovenými v Digitálnom trhovom zákone, ktorý vstupuje do platnosti v marci 2024. 

Hlavnou zmenou je úprava SERP-u pre vyhľadávania, kde Google zobrazuje výsledky z Google Maps, Google Hotels alebo Google Flights. Nové rozloženie stránok vytvára priestor pre Porovnávacie stránky. Táto funkcia poskytuje väčšiu viditeľnosť etablovaným adresárom, ale aj stránkam na Facebooku a niektorým menej známym adresárom. Tieto úpravy môžu podporiť majiteľov webových stránok, aby zaradili svoje weby do týchto adresárov.

Zaradenie v uznávaných lokálnych alebo špecializovaných adresároch môže pozitívne ovplyvniť organické hodnotenie. Ak narazíte na nový adresár v sekcii Porovnávacích stránok pri vyhľadávaní vášho webu, odporúčame snažiť sa do neho zapísať.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-to-change-european-search-results-to-show-comparison-sites-436600

Má Google problém so spamovými stránkami?

Niekoľko odborníkov na vyhľadávače, ako napr. Lily Ray, upozorňuje na to, že v posledných týždňoch sa zdá, že spamové stránky sú viditeľnejšie vo výsledkoch vyhľadávania Google. Lily to dokonca označuje za „rozšírený problém so spamom“.

Pravidelné správy od Lily Ray naznačujú, že Google má ťažkosti konzistentne bojovať so spamom. V príspevku z 8. januára Lily vyzvala Dannyho Sullivana, aby reagoval na výsledky vyhľadávania pre „najlepšie gumové cukríky na chudnutie“, ktoré zahŕňajú „úplne nezmyselnú webovú stránku preplnenú spamom“, ktorá sa nachádza na druhej pozícií a tiež domény s koncovkou .edu, ktoré nás presmerujú na spamové stránky na 4. pozícií.

Danny odpovedal Lily cez účet @searchliaison X s prisľúbením, že „prichádzajú zmeny, ktoré lepšie zvládnu takéto situácie“. Domnievame sa, že nám chce naznačiť, že čoskoro prídu nové aktualizácie spamu.

Aktualizácie príručky základov pre SEO 

V podcaste, ktorý bol zverejnený 25. januára sú Gary Illyes a Lizzi Sassman z tímu Google Search Relations zaneprázdnení úpravou príručky so základmi SEO, ktorá je momentálne k dispozícii na stránke Google Search Central. Tento sprievodca je veľmi obľúbený, keďže ide o najnavštevovanejší zdroj – a tiež veľmi dobre hodnotený na kľúčové slovo „SEO“ v zahraničí.

Hlavným cieľom je zjednodušiť obsah tohto sprievodcu pre nových majiteľov webových stránok a odzrkadliť skutočnosť, že majitelia webových stránok nebudú upravovať HTML kód, ale pracovať s CMS akým je napríklad WordPress. 

Google v Google Search Console oficiálne zrušil test rozhrania vhodnosti pre mobilné zariadenia

Google nám už v apríli 2023 naznačoval, že príde k tomuto kroku. Oficiálne sme sa ho dočkali v decembri 2023. Google ukončil správu o použiteľnosti pre mobilné zariadenia v Google Search Console. Vďaka tomuto nástroju sme mohli testovať rozhranie vhodnosti pre mobilné zariadenia.

To ale neznamená, že mobilná použiteľnosť nie je dôležitá. Stále je kľúčová pre užívateľov mobilných zariadení, a preto zostáva súčasťou Google usmernení. 

Zdroj: https://searchengineland.com/google-officially-drops-mobile-usability-report-mobile-friendly-test-tool-and-mobile-friendly-test-api-435377

Video mode zobrazuje stránky, kde je hlavným obsahom video

Video mode nájdeme v SERP-e, v záložke “Video”, v ktorej sa nachádzajú videá rôzneho druhu:

V najnovšej aktualizácií Google rozšíril svoje požiadavky na videá a stanovil, že musia byť hlavným obsahom stránky, aby sa zobrazili ako výsledok v Google vyhľadávaní vo Video mode. 

Cieľom tejto zmeny je zlepšiť prístup používateľov k relevantnému video obsahu.

Po kliknutím na výsledok v režime videa, bude používateľ výlučne presmerovaný na stránky, kde je video hlavným obsahom stránky.

Táto aktualizácia sa týka aj blogových príspevkov s doplnkovými videami, stránok s podrobnosťami o produkte s pridruženými videami a kategóriami videí s viacerými rovnako hlavnými videami.

Táto zmena ovplyvňuje hlásenia o videách v Google Search Console, mnohí si tam teraz nájdete “Video nie je hlavným obsahom stránky”, resp. “Video is not the main content of the page”:

V dôsledku tejto zmeny dochádza k poklesu počtu stránok s indexovanými videami.

Zdroj: https://developers.google.com/search/blog/2023/12/video-is-the-main-content

Vracajú sa výsledky How-To späť do výsledkov vyhľadávania?

Pamätáte si ešte, keď sme Vás informovali o tom, že Google reálne obmedzil FAQ a HowTo vo vyhľadávaní? No zdá sa, že sa vrátili do výsledkov vyhľadávania na Google, približne v rovnakom čase, kedy sme začali vidieť aj FAQ vo vyhľadávaní na Google.

Glenn Gabe zverejnil na X, že vidí návrat rozšírených výsledkov HowTo. Povedal: „Vidím, že sa vracajú na mnohých webových stránkach na mobilných zariadeniach aj na desktopoch.“

Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-how-to-rich-results-also-returning-36511.html

Neexistuje dokonalý vzorec na hodnotenie

Danny Sullivan nedávno zdôraznil, že neexistuje žiadny dokonalý recept na to, ako umiestniť webovú stránku výrazne vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Vyvrátil myšlienku „dokonalej stránky“ a zdôraznil, že by sme sa nemali držať tohto mýtusu.

Google odporúča zamerať sa na potreby čitateľov a sústrediť sa na poskytovanie užitočného obsahu. Sullivan zdôraznil dôležitosť zamerania sa na záujmy a preferencie publika, namiesto toho, aby sme sa snažili vyhovieť predpokladaným kritériám hodnotenia. Tým, že sa zameriavame na skúsenosti užívateľov a ponúkame hodnotný obsah, sú naše webové stránky pravdepodobne vo väčšom súlade s hodnotením Google a tým pádom dosiahnu úspech vo výsledkoch vyhľadávania.

Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-seo-perfect-formula-ranking-36693.html

Zaujímavosti z Google SEO office hours:

Anonym nahlásil tisíce platených spätných odkazov a Google na ne nereagoval. 

Google odpovedal, že je potrebné myslieť na to, že tieto hlásenia používajú všeobecne na zlepšenie ich algoritmov a nevykonávajú na ich základe žiadne konkrétne kroky. Pre viac informácií si prečítajte blog na Google Search Central o hlásení problémov s kvalitou vyhľadávania pomocou nového formulára spätnej väzby od používateľov.

Má dvojité lomítko v URL adrese vplyv na SEO?

Gary Illyes odpovedá, že problém by to nemal byť, pretože lomka je oddeľovač a je v poriadku, ak sa v URL adrese objaví toľkokrát, koľkokrát chceme, dokonca aj opakovane.

Z hľadiska použiteľnosti to ale nie je najlepší nápad a týmto konaním môžeme zmiasť niektoré prehliadače.

Zdroj: https://developers.google.com/search/help/office-hours/2023/december

Ďakujeme, že sa spolu s nami zaujímate o čerstvé informácie zo sveta SEO. Veríme, že aj tieto novinky boli pre vás zaujímavé a užitočné. Pokiaľ nechcete, aby vám niečo uniklo, odporúčame prihlásiť sa do newslettra nižšie ↓

Získajte praktické SEO tipy pre zvýšenie zisku

✔ Overené tipy z 13-ročnej praxe ✔ Praktické návody ✔ Automatizácie šetriace hodiny

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.