Zlepšite mieru prekliku z vyhľadávania vďaka AI a ChatGPT

O tento praktický návod sa podelil Michal Královič, e-commerce manažér TonerPartner. A nadšenec do SEO. Je to radosť mať zanietených klientov :).

Vlastníte e-shop alebo ste SEO konzultantom, ktorý sa potýka s množstvom neoptimalizovaných URL adries kvôli nedostatku času? Alebo možno hľadáte neprebádané využitie umelej inteligencie? Ponorte sa do optimalizácie SERP a objavte, ako vám Chat-GPT pomôže so SEO prostredníctvom jednoduchých procesov.

Obrázok vytvoril Midjourney (Viete spočítať prsty? 😊)

V tomto článku sa zameriame na zjednodušenie vytvárania meta popisov. Ak ste majiteľom e-shopu alebo SEO špecialistom, ktorý spravuje online obchod s desať tisíckami položiek, viete, že je takmer nemožné optimalizovať každý produkt individuálne. Hlavnú pozornosť by ste mali venovať najpredávanejším produktom a stránkam, ktorým sa darí vo výsledkoch vyhľadávania. A optimalizovať ich manuálne. Prečo však zanedbávať ostatné?

3 dôvody na začiatok, prečo začať uvažovať nad využitím AI pri tvorbe meta popisov:

  1. Google už teraz prepisuje 70% meta popisov. Ak chcete zvýšiť šance na zobrazenie vášho jedinečného popisu, myslite na to aby bol stručný, zmestil sa do snippetu a čo najlepšie spĺňal očakávania užívateľa.
  2. Google nemá problém s generovaním meta popisov, pretože nie sú priamym faktorom hodnotenia (iba nepriamo ovplyvňujú CTR). Využitím AI pri tvorbe meta popisov nebudete riskovať.
  3. Ak pri písaní meta popisy využívate šablóny, môže sa stať, že prehliadate skutočné kľúčové slová súvisiace s konkrétnymi cieľovými stránkami. Tu prichádza do hry Chat-GPT a náš e-commerce SEO hack

Poďme na to

V skratke (podrobne vysvetlené nižšie) exportujeme URL adresy a kľúčové slová z Google Search Console. Pre každú URL adresu automaticky vyberieme 3 najvýkonnejšie kľúčové slová. Potom AI vytvorí originálne meta popisy s týmito konkrétnymi slovami pre každú URL adresu, čím zvýšime pravdepodobnosť zobrazenia popisu vo výsledkoch vyhľadávania a lákavým spôsobom oslovíme používateľov, keďže tieto kľúčové slová budú zdôraznené!

Ako stiahnuť viac ako 1000 riadkov v GSC

Na vytvorenie zoznamu URL budeme potrebovať získať všetky relevantné údaje, ktoré pri e-commerce projektoch zvyčajne predstavujú desiatky tisíc riadkov. Avšak Google Search Console nám priamo cez rozhranie umožňuje stiahnuť iba 1000 riadkov. Toto obmedzenie prekonáme pomocou jedného z nasledujúcich doplnkov:

Vysvetlím proces pomocou Search Analytics for Sheets, pretože výstup so Supermetrics je podobný (hoci má doplnkové funkcie). Začnite otvorením dokumentu v aplikácii Google Sheets a inštaláciou doplnku Search Analytics for Sheets.

Po inštalácii udeľte doplnku prístup k vášmu účtu pre pôvodné nastavenie a potom pokračujte sťahovaním údajov z vyhľadávacieho nástroja. Tento doplnok umožňuje bezplatné stiahnutie až 25 000 riadkov.

Ďalej prejdite na položku Rozšírenia => Search Analytics for Sheets => Otvoriť bočný panel (Extensions => Search Analytics for Sheets => Open Sidebar).

Vyberte požadovanú doménu vo Search Console a zvoľte najdlhší možný časový rozsah (predvolené nastavenie). Zoskupte výstup podľa stránky a kľúčového slova. Potom požiadajte o dáta.

Uistite sa, že exportujete údaje v rozsahu od stĺpca A (Page) po F (Position), pretože následné skripty sú navrhnuté pre tento rozsah.

S dostupnými údajmi sa pozrime, ako vybrať top 3 vyhľadávacie dopyty pre každú URL adresu.

Výber 3 kľúčových slov s najlepším dopadom

Nasledujúce funkcie môžete prevziať aj z tejto šablóny v Google Sheets.

Najprv vyberieme jedinečné URL adresy. Na to použite nasledujúci jednoduchý vzorec v bunke H2:

=UNIQUE(A2:A)

Následne pre každú URL adresu identifikujeme 3 kľúčové slová s najvyšším počtom kliknutí a oddelíme ich čiarkami.

Vložte nasledujúci vzorec do bunky I2 a rozšírte ho, aby zahŕňal všetky riadky s jedinečnými URL adresami. 

=TEXTJOIN(", ", TRUE, IFERROR(INDEX(SORT(FILTER(B$2:C, A$2:A=H2), 2, FALSE), 
1, 1), ""), IFERROR(INDEX(SORT(FILTER(B$2:C, A$2:A=H2), 2, FALSE), 2, 1), 
""), IFERROR(INDEX(SORT(FILTER(B$2:C, A$2:A=H2), 2, FALSE), 3, 1), ""))

Výstup by mal vyzerať nasledovne:

 

Nastavenie ChatGPT pre Google Sheets

Na vykonávanie hromadných operácií s ChatGPT v Google Sheets budete potrebovať nainštalovať doplnok GPT for Sheets™ and Docs™

Tento doplnok vyžaduje prístup k OpenAI API (GPT). Prihláste sa tu a po overení e-mailu a telefónneho čísla získate bezplatný prístup. 

Následne navštívte stránku https://platform.openai.com/account/api-keys a vygenerujte si nový API kľúč

Bude to dlhý reťazec znakov a čísel. Skopírujte ho a vráťte sa do Google Sheets. Kliknite na Rozšírenie => GPT for Sheets™ and Docs™ => Nastaviť API kľúč.

OpenAI vám poskytne voľný kredit vo výške 5 USD na testovanie API, čo stačí na generovanie tisícov meta popisov. Aktuálnu spotrebu môžete sledovať na tejto stránke. Ak vyčerpáte kredit, jednoducho pridajte kartu, nastavte obmedzenia využitia a pokračujte v testovaní a optimalizácii meta popisov. 

Ospravedlňujem sa za tieto kroky, ale výsledok bude stáť za to. Teraz sa pustíme do najzaujímavejšej časti!

Teraz prichádza mágia ChatGPT V Google Sheets 

V Google Sheets môžeme teraz použiť funkciu =GPT(). Posledným krokom je vytvorenie požiadavky (prompt) pre ChatGPT. V tomto príklade použijeme nasledujúci prompt na generovanie meta popisu:

=gpt("Create an appealing meta description with a maximum character count of 160 
for an online store selling shoes using these words: " & I2 & ". Include the 
special character ✅ in the description. Do not repeat the same words. 
Provide only the meta description without additional information.", "gpt-3.5-turbo")

Vložte tento príkaz do bunky J2 a potiahnite na všetky riadky. A je to hotovo. 

Tipy a triky

  1. V prompte môžete použiť aj iné premenné tým, že vložíte „&A1&“ (nahraďte A1 požadovanou bunkou).
  2. Upravte prompt tak, aby bolo na výber z viacerých špeciálnych znakov, nie len z jedného.
  3. Skombinujte meta popis s vygenerovaným textom zo svojho backendu. Napríklad môžete na konci popisu pridať čas doručenia. V tomto prípade upravte prompt, obmedzte počet znakov (napríklad na 130) a doplňte zvyšok popisu zo svojho CMS/e-commerce systému.
  4. Prispôsobte tonalitu (tone of voice) – kreatívny, formálny, priateľský, humoristický, jednoduchý, vysvetľujúci, akademický atď.
  5. Môžete vytvoriť prompt v jednom jazyku a požiadať o výstup v inom jazyku. Všimnite si však, že občas budete možno musieť požiadavku zopakovať dvakrát. Tento problém sa vyskytol, keď som napísal prompt v českom jazyku a musel som dvakrát zopakovať maximálnu dĺžku popisu a žiadaný výstupný jazyk (to nie je zrovna efektívne pre šetrenie API tokenov).
  6. Pri generovaní meta popisov pre tisíce stránok odporúčam pravidelne (napríklad každých pár minút) kopírovať vyplnené hodnoty a používať funkciu „vložiť ako hodnoty“. Je to dôležité, pretože funkcie Google Sheets sa automaticky obnovujú a môžu zbytočne spotrebovať vaše OpenAI API tokeny. 
  7. Môžete sa stretnúť s niekoľkými riadkami s výsledkom #chyba. V tom prípade odporúčam tieto hodnoty filtrovať, odstrániť funkciu a znova ju vložiť.

Ďalší obsah od Michala Královiča nájdete na Medium.com. Toto je preklad jedného z nich. Aby vám neunikli ďalšie články, dajte mu follow, prosím.

Spätná väzba je dôležitá: Budeme radi, ak nám napíšete čo si myslíte. Uvítame aj akékoľvek otázky, návrhy alebo nápady. 

Získajte praktické SEO tipy pre zvýšenie zisku

✔ Overené tipy z 13-ročnej praxe ✔ Praktické návody ✔ Automatizácie šetriace hodiny

Michal Královič

Autor: Michal Královič

Nadšenec e-commerce SEO s vášňou pre AI, automatizáciu a optimalizáciu. Pilot vetroňa, ktorý obľubuje objavovanie sveta.

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.