Počas 35 dní ma čakalo 9 prednášok/workshopov a 4 súkromné mentoringy. Venovalo sa mi 15 rôznych ľudí. Vypýtali si odo mňa presne 0 EUR.
Mohol som u lektorov vyzvedať, určiť si témy mentoringov podľa seba. Bolo veľmi dôležité mať nachystané otázky a využiť priestor naplno. Nebáť sa pýtať občas aj primitívne otázky. Sústredil som sa hlavne nato, v čom najviac zaostávam. A zaujímal sa o veci šité pre Simulyzer, SaaS aplikáciu (softvér ako služba).
Mám kvantum odpovedí, nekonečný to-do list. Pre predstavu, tu je asi tretina otázok, na ktoré som dostal odpovede:
Biznis plán
- Ako urobiť zmysluplný biznis plán?
- Aké môže mať investor požiadavky na biznis plán?
- Na čo nezabudnúť v biznis pláne pre SaaS aplikáciu?
- Aké využiť Excel vychytávky pre uľahčenie práce?
- Ako narábať s nákladmi a výnosmi, aby boli prehľadnejšie a nestrácal som sa v nich?
- Aké vstupy ešte spresniť, aby bol plán reálnejší?
- Ako zlepšiť biznis model? Konkrétne a zmysluplné tipy nezaujatého človeka.
Dostal som výborné rady od Rasťa Kuciaka a špeciálne od môjho mentora, Mareka Mihóka a ďalších z KPMG. Plán je vďaka vám úplne na inej úrovni.
Právo a účtovníctvo
- Podľa práva ktorej krajiny sa riadiť, ak predávam do zahraničia? Čo ak ma zažaluje napr. Američan?
- S akými nákladmi na účtovníctvo a právne záležitosti počítať?
- Aké potrebujem zmluvy s dodávateľmi a zákazníkmi?
- Ako na prevod nákladov, majetku či straty zo živnosti na S.R.O.?
- Ako minimalizovať odvody? Zdravotku, sociálku?
- Ako je to s daňovou licenciou?
Rady ohľadom účtovníctva od Zuzky Galisovej a právo na rovinu od Martina Holiča (hbr advokáti).
Web
- Čo zlepšiť a na čo sa viac zamerať na hlavnej konverznej stránke? Spätná väzba od odborníkov (ďakujem Zuzke Lehockej a chalanom z Visibility tímu) aj spolubojovníkov (Zelený bicykel, Sonička a najmä Matej z Karmadila).
Predaj
- S akými nákladmi rátať pri tvorbe vlastného obchodného tímu?
- Môže vôbec uspieť slovenský obchodník v predaji do zahraničia?
- Ako osloviť potenciálneho zákazníka z USA? Na čo si dávať pozor a čo tam bude pravdepodobne fungovať?
- Aký softvér využívať na podporu predaja?
- Ako efektívnejšie využívať e-maily a LinkedIn?
Rady od Viktora Kostického a mentoring od Lívie Handlovičovej (NorthStar Consulting Group). Akože, Lívia ma tak profesionálne prekvapila, že ešte teraz z toho nechápem. Klobúk dole.
Okrem toho sme mali aj prednášku o marketingu od Martina Horvátha, no keďže sám som marketér, otázniky som nemal.
Na skúsenosť s Inkubátorom len tak ľahko nezabudnem.