Aké je školenie Google Analytics od Medio.cz v Prahe?

Dostalo sa ku mne, že toto školenie je mega super, a tak som naň cestovala až zo Slovenska. Určite super bolo a ja vám naň teraz urobím recenziu. 🙂

Školenie Google Analytics v agentúre Medio vedie Jan Tichý, ktorý je výborným rečníkom. Školenie trvalo vyčerpávajúcich 9 hodín s prestávkami na občerstvenie a na spoločný obed. Vyčerpávajúci však preto, že bol nabitý informáciami, ktorý mi pomohol spojiť moje základné znalosti s hlbším pohľadom na webovú analytiku. Ešte musím dodať, že Honzovi sa po skončení nechcelo ísť domov a veľmi entuziasticky chcel rozoberať akékoľvek nejasnosti, ktoré účastníci mali vrámci ich vlastných projektov.

Pred kurzom

Pred samotným kurzom som dostala video kurz “Úvod do webovej analytiky, ktorý som si samozrejme ako poctivá študentka celý prešla. 🙂 Boli tam všeobecné informácie o analytike ako takej, ale aj základné informácie o nástroji Analytics a jeho metódach meraní, ktoré je dobré poznať predtým, ako nástroj začneme použivať, pretože metriky v ňom sa dajú merať a interpretovať rôznymi spôsobmi.

Informácie, ktoré som si odniesla zo školenia

Honza hneď na začiatku začal so základným pochopením a nastavením Analytics, a aj keď sme už väčšinou všetci mali skúsenosti s nástrojom, jeho rady nám doplnili medzery, ktoré robíme už od základov. Kedže Analytics nie je vôbec jednoduchý nástroj na používanie, krásne vysvetľoval, čo kde nájdeme a ako to použiť.

Niektoré metriky nástroja sme rozobrali do detailov, niektoré sme preleteli, kedže nie všetky sú pre analytiku dôležité. Odporučil nám používanie vlastných prehľadov, ktoré je jednoduché nastaviť a ešte jednoduchšie používať, pretože nám ukazujú presne tie dáta, ktoré potrebujeme.

Veľmi zaujímavou časťou školenia bolo pochopenie konverznej cesty zákazníka, teda to, z ktorého kanála k nám prišiel a vďaka ktorej marketingovej aktivite vytvoril konverziu. Kedže málokto nakupuje online v eshope hneď prvýkrát na šupu, musíme brať ohľad na to, že sa návštevník vracia z rôznych kanálov.

Existuje niekoľko atribučných modelov a Honza nám vysvetlil, ktorý vo výstupných tabuľkách používa Analytics a ktoré by sme mali využívať my, aby sme vedeli vhodne vyhodnotiť naše kampane a nedajbože aby sme neusekli tie, ktoré nám prinášajú návštevníkov a konverzie, ak sa na ne pozrieme z iného uhla pohľadu.

S tým súvisí i účinnosť PPC reklamy, ktorú po školení budeme vedieť relevantnejšie analyzovať a spájať s celkovým vyhodnocovaním kampane vrámci nákladov, marže, ROI (ziskovosť investícií) a PNO (podiel nákladov na obrate).

Jednou z dôležitých rád bolo značkovanie UTM parametrami, ktoré je nutné využívať naprieč všetkými marketingovými kanálmi – teda u PPC reklamy, social a e-mail marketingu. Bez toho totiž nemôžeme v Analytics nič vyhodnocovať a reklamné aktivity tak vyjdú nazmar.

Okrem toho sme preberali rôzne filtrácie, segmentácie, návštevnosť, interné vyhľadávanie, rozdiel medzi cieľom a udalosťou a taktiež obsah stránok. Keďže na Slovensku nemáme takého pomocníka ako je Seznam, ktorý dáta o kľúčových slovách zverejňuje, prešli sme si aj Google Search Console, vďaka ktorej je jednoduchšie robiť analýzy kľúčových slov. Počas celého školenia Honza demonštroval reálne príklady ohľadom hľadania slabých miest na webe.

Viac vám už neprezradím, nejlepšie bude, ak si všetko vypočujete od odborníka.

Na záver

Informácii bolo naozaj neskutočné kvantum a ja si myslím, že menej ale i viac skúsení si zo školenia odniesli veľa noviniek, ktoré môžu v nástroji vyskúšať. Stavím sa, že hneď po školení si všetci otvorili Analytics a klikali až dovtedy, kým nevyskúšali všetko, o čom Honza hovoril.

Mnoho záznamov z Honzovych prednášok súvisiacich s Analytics nájdete aj na YouTube.

Ďalšie recenzie:

Získajte praktické SEO tipy pre zvýšenie zisku

Overené tipy z 13-ročnej praxe Praktické návody Automatizácie šetriace hodiny



Zanechať prvý komentár

Čítajte ďalej