Rýchly odkaz: Data Studio šablóna pre získanie nových fráz.
Frázy, ktoré užívatelia vyhľadávajú, sa v čase menia. Často sa web zobrazuje aj na kľúčové slová, ktoré sa nenachádzajú v analýze kľúčových slov. S pomocou nižšie uvedenej Data Studio šablóny, môžete jednoducho odhaliť nové frázy, na ktoré sa váš web zobrazuje. A optimalizovať na ne obsah webu.
Ako vyzerá výsledok?
Ukážka pre porovnávač cien Pricemania, v čase Korona krízy, marec 2020:
Celkovo sa web zobrazil na viac než 50 000 nových kľúčových slov, pričom ľudia reálne klikni na viac než 3 000 nových fráz.
Ako na to?
Zvládnete to rýchlo, ak poznáte Data Studio, máte do 5 minút hotovo. Začiatočníkom to potrvá o niečo dlhšie.
Využitie Data Studio šablóny
- Prihláste sa do svojho Google účtu, otvorte tento Data Studio report a skopírujte ho k sebe kliknutím na ikonu pre kópiu:
- Dostanete výzvu na pripojenie nového dátového zdroja. Vyberte „New Data Source“ a „Create new data source“:
V zozname konektorov nájdite „Search Console“ a tam si vyberte svoj web, v sekcii „Tables“ zvoľte „URL impression“ a kliknite na tlačidlo „Connect“:
Nakoniec stačí kliknúť v pravom hornom roku na tlačidlo „Add to report“ a napojenie je hotové. - V základnom nastavení sa zobrazujú kľúčové slová, ktoré boli zobrazené od 1.3. 2020 do 22.4.2020 a porovnávajú sa s predchádzajúcim rokom (apríl 2019 – február 2020). Rozsah dátumov môžete upraviť v edit móde nasledovne:
Teraz by ste mali vidieť v tabuľke všetky potrebné dáta. Avšak Google Data Studio ich neumožňuje filtrovať ako potrebujeme. Ešte si ich treba exportovať do Excelu alebo do Google Sheets.
Spracovanie dát do Excelu / Google Sheets
- Dáta z tabuľky exportujte do Excelu:
- V Exceli si upravte dáta tak, aby sa zobrazovali pekne v tabuľke:
- A na záver si stačí vyfiltrovať položky, kde chýba rozdiel v impresiách oproti minulému roku. Vďaka tomu zobrazíte frázy, na ktoré sa web za posledný rok vôbec nezobrazil:
Zvládli ste to? Skvelé, získali ste zoznam nových fráz, na ktoré sa váš web zobrazuje. Môžete sa pustiť do optimalizácie na ne :).
Ak sa to nepodarilo, napíšte nám do komentárov, prosím. Postup nemusí byť pre mnohých zrozumiteľne napísaný.
Rýchly odkaz: Data Studio šablóna pre získanie nových fráz.