Plná očakávaní som sa s radosťou pustila do prvej lekcie tohto kurzu, ktorou sa odštartovalo 1 629 minút videí a článkov nabitých informáciami. Ich úvodné motto “Začněte lépe prioritizovat, zkoumat data i možnosti optimalizace a péče o zákazníky e-shopů” podporilo moju chuť k učeniu ešte viac. Kurz som musela dokončiť do 3 mesiacov od jeho začatia.
Veľmi kladne hodnotím myšlienku kurzu. Spojilo sa 30 odborníkov, ktorí sa premenili na lektorov a previedli ma každým rožkom online e-commerce.
Čo sa mi na kurze páčilo?
Pestrosť v štýle prevedenia lekcií
Neboli to dlhé, úmorné XY minút trvajúce videá, na ktorých 1 človek monotónne hovoril a ukazoval grafy, tabuľky a rôzne marketingové nástroje. Kurz obsahuje lekcie, ktoré obsahujú aj viac krátkych videí (osobne ich hodnotím najlepšie). Bola som schopná sa plne sústrediť a ani ma nelákalo sledovať, že “kedy to video už skončí”.
Články + zahraničné video (žiaľ len jedno)
Mám rada variabilitu. Niekedy rada pozerám dlhšie videá, niekedy ocením len audio nahrávky, inokedy rada čítam texty alebo si vypočujem niečo zo zahraničia. Toto všetko som v kurze našla. Veľmi (naozaj veľmi) som bola rada za lekciu, v ktorej bolo použité video z vystúpenia Avinasha Kaushika o STDC (See Think Do Care). Vzhľadom na to, že je perfektný rečník a zabávač, mi hodinové video ubehlo veľmi rýchlo. Aj teraz, pár mesiacov po absolvovaní kurzu, ho mám v živej pamäti.
Široké zameranie kurzu
Osobne som nečakala, že by bolo súčasťou kurzu právo. A že by mi mohli dať práve tieto lekcie tak veľa. Opäť za to vďačia lektorky, ktoré ma bravúrne previedli svetom práva pre e-shopy a marketing. Zrozumiteľne, pútavo a zároveň veľmi poučne.
Rovnako som bola potešená z lekcií zameraných na sociálne siete, content marketing a copywriting.
Kde vidím priestor na zlepšenie?
Dlhé videá (60 minút a viac)
Neviem, či to je moja osobná preferencia, mať informácie “dávkované” postupne, alebo to prekážalo viacerým účastníkov kurzu. Áno, vždy je tu možnosť si video stopnúť a rozdeliť ho podľa seba. Ale v niektorých náročnejších témach by sa ťažšie dostávalo späť do témy.
Spracovanie niektorých videí
Videá sú natáčané rôzne – buď sa prevažnú časť pozeráte na lektora, alebo je okno s lektorom minimalizované v pravom dolnom rohu videa. Práve pri druhej možnosti sa veľa krát stalo, že okno s lektorom prekrývalo časť informácii na obrazovke. V niektorých videách bolo horšie spracovanie zvuku, boli niekde prehodené slajdy/informácie.
Ach tie testy
Nemám rada otázky, ktoré sú príliš abstraktne formulované, pričom je pri nich správna odpoveď 1, viac alebo rovno všetky. Týmto štýlom bola robená približne 1/3. FAQ kurzu oznamuje účastníkom, že nebudú zverejňované správne odpovede (ako aj nesprávne).
Preto bolo každé moje vyhodnotenie testu po lekcii sprevádzané malou dávkou napätia. A potom už len myšlienkou “ktovie, čo som tam mala zle…”. Celkom som ostala prekvapená, keď sa tam zjavili správne a nesprávne odpovede po uplynutí 3 mesačnej lehoty kurzu.
Mojich 13 nových poznatkov z kurzu
- Každá stratégia na sociálnych sieťach by mala pozostávať z 3 krokov: zaujať, informovať a byť užitočná.
- Najväčšou prednosťou sociálnych sietí v rámci STDC je fáza SEE a THINK.
- Čas, ktorý venujeme postu na sociálnych sieťach predstavuje na desktope 2,5s, na mobile len 1,5s.
- Viete ako vyťažiť z dobrej aj zlej situácie maximum? Sledujte trendy a tvorte kreatívny newsjacking content!
- Okrem A/B testovania je v obľube aj 5 second test (či spĺňa prvý dojem zo stránky, to čo od nej zákazník očakáva)
- Newsletter nemôžete odosielať hocikomu, ani v prípade, že je v ňom možnosť odhlásiť sa z odberu.
- Obsahuje vaša zmluva s grafikom loga/dizajnu možnosti úprav alebo šírenia? Pozor na to!
- Aj email je osobný údaj.
- Autorské dielo je na vašom webe okrem loga aj fotografia či mapa z Google maps.
- Ochranná známka je platná 10 rokov. Potom ju musíte predĺžiť, inak vám ju môže niekto “ukradnúť”.
- Oznámenie o platenej spolupráci s influencermi musí byť zo zákona označené.
- Multilingual SEO je celosvetové jazykové cielenie. Nič viac a nič menej.
- Google Data Studio a Power BI je hotová veda. Fakt. Bez srandy.
Oplatí sa online e-commerce kurz? Toť otázka
Pokiaľ ste práve začali v e-commerce pracovať, prípadne vás láka online svet na profi úrovni, tak na 100% áno. Tento kurz stojí za to.
Má široký záber od samotnej tvorby webu, obsahu, vyhodnocovania a analyzovania pozícií a predaja, expanzie do zahraničia, existencie na sociálnych sieťach, reklám až po právo v online podnikaní. Ukážu vám najpoužívanejšie SEO nástroje, možnosti bezplatných fotobánk či množstvo odkazov na ďalšie zdroje, články a videá k problematike, v ktorej chcete ísť do hĺbky.
Odporúčam, nerobte si niekoľkodňové pauzy medzi lekciami. Čím väčšie medzery v kurze budete mať, tým vám to pôjde ťažšie. Ja som úspešne absolvovala kurz na prvý krát za mesiac aj pár dní.
Tento kurz vám zabezpečí všeobecný prehľad. Pokiaľ sa niekto bude baviť o “CPC, PPC alebo PNO” tak sa už nebudete cítiť ako mimozemšťan, ktorý ničomu nerozumie.