Ako pomáhajú meta popisky v SEO a ako sú generované vo vyhľadávačoch? Veľa sme testovali, aby sme to zistili. V článku nájdete základy aj pokročilé tipy, ako popisky vytvoriť a optimalizovať.
Základy
Čo je to
Meta description, resp. meta popis je kratší text v zdrojovom kóde webovej stránky. Má maximálne niekoľko viet. Vizuálne na webe nie je viditeľný. Avšak môže sa zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania:
Zvyčajne sa zobrazuje pod modrými odkazmi, na ktoré je možné kliknúť vo vyhľadávači. Vyskytuje sa tiež v úryvkoch zdieľaných článkov a príspevkoch na sociálnych mediách.
Meta popisy poskytujú ľuďom viac informácií a pomáhajú im nájsť odpovede na ich otázky. Je to tiež rozhodujúci prvok pre používateľov, ktorí sa rozhodujú, či kliknú na odkaz alebo nie.
Ak chcete rýchlo a ľahko pochopiť, čo je to meta popis, vypočujte si vysvetlenie od zástupcu Googlu, Matta Cuttsa:
Prečo je meta popis dôležitý
Aké sú najväčšie výhody nastavenia meta popisu?
- Môžete zvýšiť mieru prekliknutia z výsledkov vyhľadávania
Keď píšete relevantný a presvedčivý meta popis, ktorý je plný dôležitých informácií, môžete presvedčiť ľudí, aby klikli na vašu stránku. Zvyšujete mieru prekliknutia, ktorá vedie k vyššiemu počtu návštevníkov, k vyššej miere konverzie a nakoniec k zvýšeniu vašich výnosov. - Dávate užívateľom správne informácie.
Ľudia chcú nájsť relevantné odpovede čo najskôr a vy im môžete pomôcť. Ak napíšete podrobný, relevantný a pútavý popis, môžu okamžite vedieť, že vaša stránka im pomôže nájsť potrebné informácie. - Získate viac návštev zo sociálnych médií.
Facebook, Twitter a ďalšie sociálne kanály tiež používajú meta popisy so zdieľanými príspevkami. Ak máte zaujímavý popis zameraný na správne publikum, môžete sa im tiež venovať.
Ako meta popis vyzerá v rôznych vyhľadávačoch
Tu je niekoľko príkladov, ako sa meta popisy zobrazujú na Google, Bing a Yahoo.
Popisky vyzerajú podobne, existujú však určité rozdiely, ktoré analyzujem nižšie v tomto článku.
Google na počítači
Google na mobile
Vyhľadávač Bing
Ako pridať popisok na stránku
HTML kód
Z hľadiska HTML kódu sa popisok zapisuje do hlavičky stránky (<head>) takto:
<meta name="description" content="Toto je ukážkový meta popis.">
Nastavenie v CMS:
Ak používate WordPress, najrozšírenejším doplnkom je Yoast SEO plugin. Myslím si, že je to najlepší doplnok pre SEO, s ktorým máte pod palcom nastavenia meta dát a kľúčových slov na stránke. Používame ho aj na tomto blogu.
Stačí, keď napíšete text do sekcie „Meta description“ a ukáže vám, ako bude váš úryvok vyzerať. Tu si môžete prečítať Ako pridať kľúčové slová a meta popisy vo WordPresse.
V súčasnosti by už všetky CMS mali umožňovať pridanie meta popisku. Táto „kolónka“ sa obvykle nachádza na stránke, kde zadávate aj názov stránky a obsah. Zvykne sa označovať ako „popis stránky“, „SEO popisok“, „popisok pre vyhľadávače“ a podobne.
Ak budete mať problém túto možnosť nájsť, napíšte dolu do komentárov, skúsime to spoločne vyriešiť.
Aký nástroj použiť na analýzu meta popiskov
Ak ste vlastníkom malej webovej stránky, je ľahké nájsť všetky meta popisy a skontrolovať ich ručne v CMS. V prípade väčších webov, ako sú e-shopy či magazíny, by takáto kontrola trvala nesmierne dlho.
Spotibo auditor vám pomôže túto prácu výrazne zjednodušiť. V nástroji môžete popisky skontrolovať detailne a viaceré naraz.
Auditor prehľadá všetky stránky na webe podobne ako Google. Ukáže vám dĺžku popiskov, takže si môžete sami analyzovať, či je dlhý, krátky a podobne. Stránky môžete zoskupovať a filtrovať podľa rôznych pravidiel. A analyzovať tak napríklad len popisky pre stránky produktov v e-shope. Ukážka rozhrania:
Ideálna dĺžka meta popisu
77% všetkých vyhľadávaní na svete sa vykoná prostredníctvom Google. Na Slovensku je to cez nad 90%. Preto sme sa pri pátraní po ideálnej dĺžke meta popisu sústredili najmä na Google:
Dĺžka popisu v PC
Šírka popisku je v PC 600 pixelov. Keďže meta popis presahuje na dva riadky, je jeho skutočná dĺžka okolo 920 px. V zriedkavých prípadoch môže byť šírka ešte väčšia až do 945 pixelov.
Prečo hovorím o pixeloch a nie o počte znakov?
Každé písmeno, resp. znak má trochu inú šírku. Niekedy sa tam vtesná 160 znakov, inokedy 180. Počas testovania nám Google zobrazil aj popisok, ktorý mal 270 znakov:Preto nie je na mieste posudzovať dĺžku podľa počtu znakov.
Ideálna dĺžka pre mobilné zariadenia
Používatelia stále častejšie používajú mobilné zariadenia na surfovanie. Preto je nutné meta popisy optimalizovať najmä pre ne.
Maximálna šírka úryvku dosahuje na Google okolo 680 px. Na Bingu môže dosahovať az 1100 znakov. V závislosti od typu mobilu uvidíte meta popisy od 100 do 180 znakov. Najlepším riešením je udržiavať ich pod 120 znakov.
Ako zmerať dĺžku v pixeloch?
Vytvorili sme jednoduchý nástroj na kontrolu dĺžky popiskov. Stačí ak tam vložíte popisok a hneď dostanete odpoveď, či spĺňa požadovanú dĺžku. Tiež zobrazí počet pixelov i znakov. Rozhodne sa nespoliehajte na nástroje, ktoré merajú len počet znakov.
Generovanie meta popiskov vyhľadávačmi
Základné pravidlá generovania popiskov vo výsledkoch vyhľadávania
Vyhľadávače môžu, avšak nemusia, vo výsledkoch použíť popis, ktorý ste pre stránky sami vytvorili. Prečo Google niekedy ignoruje meta popis a inokedy ho akceptuje?
Google tvrdí, že sa snažia návštevníkom ponúknuť tie najlepšie výsledky, aby sa vyhli frustrácii otvorením irelevantných stránok.
Často generuje svoj vlastný meta popis z obsahu stránky namiesto použitia meta dát. A to aj v prípade, ak sa hľadané kľúčové slová zhodujú s tými v meta titulku a popise. Je nepredvídateľné určiť, či Google bude meta dáta rešpektovať alebo nie.
Základným predpokladom pri generovaní meta popisov je:
- Ak návštevník vyhľadáva kľúčové slová, ktoré máte v meta titulku a popise, Google pravdepodobne použije váš popis.
- Ak máte kľúčové slová v obsahu svojej stránky, ale nie v meta popise, Google pravdepodobne nebude používať váš popis.
Zistili sme, že tento vzorec sa vzťahuje na rôzne webové stránky rôznymi spôsobmi. Z tohto dôvodu sú naše zistenia rozdelené do štyroch častí:
- E-shopy
- Spravodajstvá
- Firemné webstránky
- Blogové stránky
Popisky pre e-shopy
Googlili sme slová “pánske bežecké tenisky”, “bežecké tenisky” a “bežecká obuv”, a toto sme dostali v meta popise:
Hľadané slová sa používajú vo všetkých dôležitých hodnotiacich prvkoch – v meta titulku, meta popise a v nadpise H1. Preto Google použil predvolený meta popis.
Potom sme hľadali kľúčové slová „bežecké topánky“ a dostali sme tento popis:
Slovo „topánky“ Google našiel v obsahu nižšie, ale nie v meta elementoch. Preto vygeneroval svoj vlastný meta popis, ktorý sa viac zhoduje s vyhľadávacím dotazom. Prečo?
Generovanie závisí od toho, či obsah webových stránok úzko súvisí s presným dotazom potenciálneho návštevníka. Úryvky vo vyhľadávaní sú prispôsobené tak, aby zobrazovali meta popisy s kľúčovými slovami, ktoré používatelia reálne vyhľadávajú.
Moz odporúča, že ak je stránka zacielená na jeden až tri vysoko vyhľadávané výrazy, najlepšou voľbou je napísať vlastný meta popis, ktorý zacieľuje všetky tieto frázy. Ak je stránka zacielená na „longtailové“ výrazy, nechajte vyhľadávač generovať si vlastné popisy.
Ako vytvoriť popisok pre e-shop?
Pri písaní efektívneho meta popisu pre e-shop treba premýšľať o štruktúre celej webovej stránky. V zásade existujú:
- Domovská stránka,
- Stránky kategórií produktov s podobným charakterom, ktoré sú navrhnuté a optimalizované pre vyhľadávače, takže ich možno umiestniť na vysokých pozíciách,
- Stránky produktov, ktoré sa môžu umiestňovať na populárne, longtailové alebo veľmi špecifické frázy.
Domovská stránka aj stránka kategórie musia mať vynikajúci meta popis. Tieto stránky majú veľký potenciál na to, aby sa umiestnili na vysokej pozícii, aby mohli na váš web priviesť nových zákazníkov. Nezabudnite do popisu zahrnúť aj svoju značku.
Niektoré produktové stránky obsahujú organický potenciál pre vysoko vyhľadávané kľúčové slová vrátane názvov produktov (napríklad „iPhone 7“), niekedy spolu s otázkou hodnotenia (napríklad „recenzia iPhone 7“). V meta popise je vždy vhodné používať tieto slová a tiež výzvu na akciu.
Produktové stránky, ktoré nemajú potenciál priniesť vysokú návštevnosť, nemusia mať nastavené meta popisy vôbec. V takom prípade si Google môže vygenerovať atraktívny popis napríklad z opisu produktu. Viac vysvetľujeme nižšie v časti Je v poriadku, ak nie je nastavený žiadny meta popis ?
Ďalším skvelým postupom pre produktové stránky je použitie štrukturovaných dát. Ich použitím môžete do úryvkov dostať ešte viac informácií – hodnotenia pomocou hviezdičiek, recenzie, ceny či dostupnosť ako na obrázku nižšie.
Ak chcete mať kontrolu aj nad produktovými stránkami, prečítajte si ako v sekcii Ako spravovať meta popisy na veľkých webových stránkach?[/box]
Meta popisy pre firemné stránky
Vyhľadávali sme viaceré kľúčové slová: “customizable logo, customizable logo maker”, a vždy sa nám zobrazil tento popisok:
Hľadané slová sa používajú vo vnútri nastaveného meta popisku. Preto Google použil predvolený meta popis.
Hľadali sme aj iné kľúčové slová ako „logo maker“ a dostali sme pre tú istú stránku tento meta popis:
Slovo „logo maker“ sa nachádza v hlavnom nadpise a titulku, ale nie v meta popise. Preto Google vygeneroval svoj vlastný meta popis, ktorý sa viac zhoduje s vyhľadávacím dotazom. Prečo?
Google zobrazuje v úryvkoch predvolený meta popis:
- Ak sa hľadané kľúčové slová zhodujú so slovami v meta titulku a meta popise stránky. Stále to však nie je úplne zaručené.
- Niekedy aj ak sa hľadané kľúčové slová zhodujú iba so slovami v meta titulku stránky.
Google nezobrazuje v úryvkoch predvolený meta popis:
- Ak sa kľúčové slová vyhľadávania nezhodujú so slovami v meta tagoch, aj keď sa používajú v nadpise H1.
- Ak sa kľúčové slová vyhľadávania mierne líšia.
- Ak sú kľúčové slová vo vyhľadávaní longtailové.
V takom prípade ho Google prevezme z ľubovoľného textu.
[box type=“download“]
Ako vytvoriť popisok pre firemný web?
Uistite sa, že používate každé cieľové kľúčové slovo pre každú stránku v meta popise, ako aj v titulku. Ak zacieľujete na väčší počet kľúčových slov, skúste ich vložiť do meta titulku aj popisu.
John Mueller odporúča, aby ste skontrolovali, ktoré dopyty vedúce na váš web majú najväčší počet zobrazení v Search Console, a skúsiť ich vyhľadávať sami. Potom môžete vidieť, ktoré meta popisy sa na Google zobrazujú. V prípade, že Google vyberie popis z obsahu stránky, znamená to, že meta popis pravdepodobne nie je dosť podobný dotazu. V takom prípade môžete meta popis rozšíriť o potrebné frázy.
Užívatelia často hľadajú longtailové slová. Je však nemožné vytvoriť meta popis pre každé kľúčové slovo. Je teda nemožné vyhnúť sa skutočnosti, že Google vygeneruje úryvok na základe toho, čo používateľ hľadá.[/box]
Meta popisy pre články na blogu
V prípade blogových príspevkov sú pravidlá rovnaké pre firemé stránky.
V podstate v sekcii blogu nájdete:
- Stránky kategórií, prípadne tagov
- Jednotlivé články s kvalitným a dlhotrvajúcim obsahom, ktoré sú navrhnuté a optimalizované ako vstupné stránky; môžu sa umiestňovať na krátke ale aj longtailové dopyty.
- Články s krátkym obsahom, ktoré sú napísané väčšinou na zdieľanie v sociálnych médiách s malým množstvom informácií.
Stránky s kategóriami a kvalitným obsahom by mali mať jedinečný meta popis. Tieto stránky majú veľký potenciál na vysoké umiestnenie.
Články s krátkym obsahom môžu mať tiež meta popis, nie je to však potrebné. Majú nižšiu hodnotu a pravdepodobne sa vo výsledkoch vyhľadávania nebudú veľmi zobrazovať. V takom prípade dokáže atraktívny popis Google vygenerujovať aj z textu Viac vysvetlíme v časti Je v poriadku, ak nie je nastavený žiadny meta popis?
Meta popisy pre médiá
Pre spravodajské príspevky platia podobné pravidlá ako pre ostatné webové stránky.
V zásade existujú:
- Domovská stránka
- Sekcie kategórií
- Spravodajské články s kvalitným, ale krátkodobým obsahom.
Ako na tvorbu popiskov pre médiá
Domovská stránka a stránky kategórií sú dva typy stránok, na ktoré by ste sa mali zamerať. Ako príklad meta popisu sme vybrali výsledok pre „stavba nemocnice v Číne“. V prípade popisu pre SME, kde nie je nastavený žiadny meta popis, sme dostali releantný výsledok vytiahnutý robotom z textu:
Spravodajské články nepotrebujú otpimalizáciu. Google generuje meta popisy v najlepšej zhode s hľadaným dopytom, pretože na stránke existuje veľa relevantného obsahu s hľadanými kľúčovými slovami.
Sústreďte sa hlavne na domovskú stránku a sekcie kategórii správ.
Nezabudnite, že priestor pre meta popis je tu kratší ako zvyčajne. Na začiatku úryvku je uvedený dátum alebo hodina po uverejnení. Držte popis pod 140 znakov. Inak ho vyhľadávacie nástroje skrátia. [/ Box]
Keď sme robili tento prieskum, boli sme mnohokrát zmätení. V Google sme vyhľadávali rovnaké kľúčové slová v rôznych časových intervaloch a rôznych dňoch a väčšinou sme získali úplne iné výsledky.
Nezabudnite, že aj keď správne používate cieľové kľúčové slová v meta popise, existujú výnimky, kedy Google vygeneruje úryvok vlastným algoritmom.[/box]
Často kladené otázky o meta popise
- Je meta description hodnotiacim faktorom?
- Ako vytvoriť skvelý meta popisok?
- Je v pohode nemať nastavené meta popisy vôbec?
- Je v pohode mať duplicitné popisky na rozličných stránkach?
- Ako spravovať meta popisy na veľkých webových stránkach?
- Ako fungujú meta popisy na sociálnych médiách a ako ich nastaviť?
- Čo robiť, ak sa meta popisy vo vyhľadávaní nezobrazujú?
1. Je meta description hodnotiacim faktorom?
Nie je. Vieme však, že dobre napísaný meta popis môže mať vplyv na mieru prekliknutia. Čo s istotou nevieme je to, či je hodnotiacim faktorom miera prekliku.
Larry Kim na svojom blogu a Rand Fishkin vo Whiteboard Friday predstavili zaujímavé zistenia, s ktorými veľa odborníkov v oblasti SEO nesúhlasí.
Povedali, že miera prekliku ako súčasť RankBrain môže výsledky dočasne ovplyvniť. Výsledky testovaných stránok dočasne získali lepšie pozície kvôli vysokej miere preklikov. Po určitom čase sa však tieto pozície stránok znížili na pôvodné pozície. Takéto závery ale ako vždy vedú ku kontroverzným diskusiám medzi odborníkmi.
Odporúčanie
Či už je to fáma alebo nie, meta popisy je užitočné upravovať pre dosiahnutie vyššej miery prekliku. Nepreháňajte to vysokým počtom kľúčových slov. Premýšľajte o tom ako o médiu, ktoré môže prilákať nových čitateľov alebo zákazníkov. [/box]
2. Ako vytvoriť skvelý meta popisok?
Podstatné je, aby ste sa na meta popis nepozerali iba ako na vetu, ktorá musí spĺňať nejaké technické parametre. Tj. mať nejakú dĺžku, obsahovať vybrané kľúčové slová. Predstavte si, že spúštate PPC kampaň a potrebujete vytvoriť najlepšiu reklamu motivujúcu na kliknutie.
Pre inšpiráciu si môžete pozrieť toto video o tom, ako vylepšiť meta popisy pre svoju značku.
Najdôležitejšie tipy sme zhrnuli v tejto infografike:
3. Je v pohode nemať nastavené meta popisy vôbec?
Ak máte rozsiahly web alebo píšete pravidelne veľké množstvo článkov, nemusíte vytvárať meta popisy pre každú stránku. Môžete nechať meta description prázdny. Google ho vygeneruje za vás. Ako to potom vyzerá?
Príklad
Môže to vyzerať celkom dobre ako v príklade nižšie. Vyhľadávací dopyt je „bezobalové obchody“.
Môže to však pre tú istú frázu vyzerať aj nepekne:
Prečo?
Google môže zobraziť vašu stránku s:
- Pekným meta popisom plným dôležitých informácií, pretože kľúčové slová máte obsiahnuté v texte.
- Neatraktívnym popisom, pretože Google má problém nájsť akýkoľvek nepretržitý a relevantný obsah súvisiaci s hľadanými kľúčovými slovami.
Ak ste nenastavili meta popis, nemôžete si byť istí, ako bude vyzerať. Čo s tým môžete urobiť?
Odporúčanie
Na každej webovej stránke skontrolujte, či ste meta popis umiestnili na:
- Na domovskej stránke
- Na akejkoľvek v súčasnosti dôležitej alebo potenciálnej vstupnej stránke
- V kategóriách internetových obchodov, kontaktných stránkach a špeciálnych udalostiach.
Stránky, ktoré sa nezobrazujú vo vyhľadávaní, nemusia mať nastavené meta popisy.
Ak na webe nemáte meta popisy, mali by ste na webových stránkach vytvoriť nejaký súvislý text. Google použije tento text so zameraním na kľúčové slová vo vyhľadávaní. Ak na stránkach nemáte súvislý text, Google zobrazí škaredý úryvok bez z bočného panela, navigácie alebo pätičky.[/box]
4. Je v pohode mať duplicitné popisky na rozličných stránkach?
Google hovorí: „Vyhnite sa používaniu rovnakého meta popisu na všetkých vašich stránkach alebo na veľkej skupine stránok.“ Prečo?
V niektorých prípadoch je lepšie nepoužiť žiadne popisy ako mať duplicitné meta tagy, ktoré vyzerajú nerelevantne alebo majú nízku kvalitu. Google ich odignoruje a do úryvku si vyberie relevantnejší text.
Ako vyzerá duplikovaný meta popis vo výsledkoch vyhľadávania?
Príklad
Pozrite sa na tento meta popis obchodu Tesco pred nejakým časom:
Predvolené popisy pre všetky tieto stránky mali 67 písmen: Shop online for our great range of and have delivered to your home. Názvy týchto stránok sú rôzne, takže viete, o čom jednotlivé stránky sú. Meta popis bol však vytrhnutý z navigácie na ľavej strane a nevyzerá dobre.
Prečo?
Google radšej zobrazil text z okolia obsahu produktu, pretože duplikovaný meta popis pre všetky výsledky Tesco by vo výsledkoch vyzeral hrozne. Veľké internetové obchody často nepoužívajú na dôležitých vstupných stránkach žiadny súvislý text, ako v tomto konkrétnom prípade Tesco.
Takto vyzerajú výsledky dnes:
Čo sa zmenilo?
Tesco doplnilo automatizované meta popisy. „Get quality Chilled Fish & Seafood at Tesco. Shop in store or online. Delivery 7 days a week. Earn Clubcard points when you shop. Learn more about our range of Chilled Fish & Seafood“. Automatizácia je správna cesta pre veľké weby. Ako si s ňou poradiť popisujeme nižšie.
Odporúčanie
Ako vidíte, určite nie je dobré mať na webe duplicitné popisy.
Ak ich tam predsa len máte, mali by ste na webových stránkach vytvoriť nejaký súvislý text. Ak na stránke nemáte súvislý obsah, riskujete, že Google bude za vás generovať neatraktívne úryvky.[/box]
5. Ako spravovať meta popisy na veľkých webových stránkach?
Je celom ľahké nastaviť meta tagy pre niektoré stránky ako napríklad noviny alebo blogy. Články sú písané ručne, takže doplnenie jednej či dvoch ďalších viet pre meta popis nezaberie autorovi moc času.
Aký je najlepší postup pre webové stránky so stovkami, tisíckami alebo viac URL adresami, ako napríklad veľké internetové obchody s agregátormi produktov?
Pre domovskú stránku a každú dôležitú vstupnú stránku je vhodné použiť jedinečný meta popis.
Pre stránky kategórie a produktu môžete použiť programovo generovaný popis.
Príklad generovaných popisov:
- „Značkové sandále od popredných predajcov za ceny, ktoré potešia. V ZOOT máme modré, ružové, bordové topánky od Refresh, Rascal a ďalších. “
- „Značkové topánky od popredných predajcov za ceny, ktoré potešia. V ZOOT máme modré, béžové, strakaté topánky od Blowfish, Rocket Dog a ďalších. “
Prečo stačí generovať popis programovo pre stránky produktu?
Niektoré produktové stránky sú dôležité, pretože sa dobre umiestňujú a môžu generovať nových potenciálnych zákazníkov. Tu môžete napísať jedinečný a šťavnatý meta popis na zvýšenie prekliknutia.
Vo veľkých online obchodoch však môžete mať tisíce produktov, ktoré pre SEO nie sú zaujímavé. Na veľkých webových stránkach je veľmi bežné automaticky generovať meta popisy, pretože nie je možné písať všetko ručne a nastavenie je rýchlo dokončené. Koniec koncov, tieto stránky sa môžu zobraziť medzi výsledkami, keď používatelia hľadajú long-tail a konkrétne kľúčové slová, často v kombinácii s vašou značkou.
Je to tiež lepšie ako žiadny meta popis kvôli sociálnym médiám, ak niekto zdieľa vašu stránku.
[box type=“download“]
Odporúčanie
V meta dátach kategórií môžete upraviť informácie pre farby, značky, ceny a ďalšie. Weboví vývojári by mali vedieť, ako sa vysporiadať aj so zložitejšími údajmi.
[/box]
Na produktových stránkach môžete upraviť názov produktu, značky a ďalšie info. Funguje to tak dobre ako aj na stránkach kategórií.
Čierny top s čipkou TALLY WEIJL pre každú príležitosť. Rýchla a bezplatná preprava.
Krémová košeľa s krátkym rukávom BUSHMAN Tees pre každú príležitosť. Rýchla a bezplatná preprava.
6. Ako fungujú meta popisy na sociálnych médiách a ako ich nastaviť?
Máte firemnú stránku na niektorej sociálnej sieti? Zdieľajú vaši sledovatelia alebo používatelia váš obsah? Ak áno, musíte premýšľať o meta popise aj tu. Ak chcete hovoriť ku užívateľom Facebooku alebo Twitteru inak ako s užívateľmi vo vyhľadávaní, mali by ste v úryvkoch použiť rôzne varianty popiskov.
Ak však hovoríte so svojimi zákazníkmi na všetkých platformách rovnakým jazykom, nemáte dôvod vytvárať viaceré varianty.
Aká je tu ideálna dĺžka meta popisku?
Na stolných zariadeniach
Na Twitteri je to okolo 135 znakov. Meta description na Facebooku závisí od dĺžky meta titulku. Ak je titulok príliš dlhý, nezostáva pre meta popis príliš veľa miesta, takže môže byť automaticky skrátený.
Na mobiloch
Záleží na šírke mobilných zariadení a na dĺžke meta titulku. Meta popis môže byť skrátený alebo vôbec nezobrazený.
Čím kratší meta popis budete mať (menej ako 120 znakov), tým lepšie bude vyzerať na akejkoľvek platforme a na akomkoľvek zariadení.
Úryvky pre sociálne médiá môžete vytvoriť dvoma spôsobmi:
Môžete použiť HTML:
OpenGraph atribút pre Facebook vyzerá takto:
Je veľmi podobný meta popisu v HTML. Funguje to v podstate rovnakým spôsobom. Facebook nájde atribút a použije ho v príspevku.
Twitter: description atribút pre Twitter vyzerá takto:
Ak stránka obsahuje atribút OG ale atribút Twitter nie, Twitter prečíta a použite OG tag. Ak sa nechcete odlíšiť pred publikom na Facebooku a Twitteri, nemusíte atribút Twitter používať.
Atribúty nemusíte vôbec použiť a môžete sa spoľahnúť na meta popisy
Sociálne médiá dokážu bez problémov spracovať meta popis. Podstránka pre dámske mikiny Nike je skvelým príkladom. V kóde sme našli iba meta popis. Žiadny OpenGraph alebo Twitter tam neuviedli.
7.Čo robiť, ak sa meta popisy vo vyhľadávaní nezobrazujú?
Po zmene alebo pridaní meta popisu na už indexovanú stránku sa výsledky nezobrazia okamžite. Vyhľadávačom chvíľu trvá, kým webové stránky opäť prehľadá.
Ak však chcete tento proces urýchliť, použite Search Console. Dajte si skontrolovať indexáciu URL adresy a vypýtajte jej opätovnú indexáciu. Google pošle stránku na preindexovanie. Výsledky nie sú vidieť okamžite. Trvá to jeden až dva dni.
Záver
Tento návod je založený na našom vlastnom prieskume a na informáciách od iných uznávaných marketingových odborníkov. SEO sa neustále vyvíja, rovnako ako aj vyhľadávače. Hlavne Google s jeho pravidelnými aktualizáciami. Preto všetky naše informácie nemusia byť stopercentne aktuálne a pravdivé a možno nájdete výnimky s inými výsledkami, ako sme vám tu ukázali.
Čo potrebujete vedieť o meta popise je to, že:
- Je to dôležitá súčasť on-page SEO.
- Zaujímavé popisy môžu prilákať nových zákazníkov a zvýšiť mieru prekliknutia.
- V niektorých prípadoch je meta description nevyhnutnosťou av niektorých prípadoch zase nie. Všetko závisí od obsahu a účelu konkrétnej stránky.
Máte ďalšie otázky alebo zaujímavé skúsenosti s používaním meta popisov? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie.